fredag, december 05, 2008

Bacelusker

Jag är sjuk. Sjuk. Sjuk. S.J.U.K. Huvudet värker, halsen värker, kroppen värker, febern härjar och snoret rinner. Jag kan inte direkt påstå att jag visar mig från min charmigaste sida för tillfället, så ikväll ska det däckas ordentligt i soffan. Jag släpade mig genom ICA Maxi förut och det var en pärs vill jag lova. Att handla en fredagseftermiddag klockan 16.30 är aldrig särskilt kul och inte blir det roligare när man har feber. Det var tamesjutton folk överallt och alla skulle trängas och skrika och puttas. Folk i allmänhet tappar vettet när det stundar fredagsmys med familjen. Då är det helt plötsligt okej att tränga sig i köer och tuta på parkeringen.

När jag är frisk kan jag ibland längta efter att få vara lite sjuk. En släng feber och lite ont i halsen, sådär lagom så att man kan vara hemma från jobbet med gott samvete och bara glo på såpor hela dagen. När man sedan däckas av bacillerna så är det överskattat. Mitt huvud känns som en medocinboll av fler anledningar än en och det är inte alls speciellt kul. Nej, frisk is the shit.

Imorgon stundar fest, det kan bli en billig kväll. Jag är redan lullig, suddig och har svårt att fokusera med blicken. Mitt partytrick imorgon kommer vara att man kan steka ägg på pannan. Alltid något.

1 kommentar:

Anonym sa...

Usch, surt med feber. Jag har det så sällan att jag glömmer hur det är mellan gångerna.

Men om ett par dar är du uppe på benen igen.