måndag, oktober 19, 2009

Plus tre dagar

Nope. Fortfarande ingen bebis. Man kan ju tycka att livet i magen borde ha tröttat ut vårat lilla underverk vid det här laget, men icke. Det verkar fortfarande finnas aktiviteter kvar för ingen bebis är i närheten av att titta ut. Klart att livet utanför kan verka skrämmande när man har bott 9 månader på samma ställe, det är mycket att packa, många tavlor att ta ner. På kvällarna är sparkarna hårdare och trycket starkare och jag får för mig att snart kanske, kanske så är det dags att ta förlossningsväskan och springa till bilen. Men aldrig, aldrig så stämmer det. Nej, nu är det dags att börja med alla mytomspunna trick för att få bebis att vantrivas. Hur kul kan det egentligen vara att ligga uppochner och ihopklämd?

Igår fick vi fira att Laget har skött sig under säsongen och får sparka boll i divisionen där de hör hemma nästa år. Vi firade med god mat och massor med socker. Kan vara så att bebis hade planer på att ramla ut, men fick sig en sockerchock av hög klass och bestämde sig för att sova lite istället. Det kan vara så. Då får det vara så. Vissa stunder kräver att man firar.

Att plita ner några rader om vad jag gör på dagarna skulle vara skrattretande roligt eftersom dagarna går ut på att få tiden att gå. Jag tittar på dåliga serier på tv, jag bakar kladdkaka, jag dammsuger, jag går runt i lägenheten och letar små projekt, jag äter kladdkaka, jag tittar in i klädkammaren och konstaterar att nej jag har ingen ork att städa därinne idag heller, jag leker med Hampus och Stella, jag bråkar med Hampus och Stella, jag väntar ivrigt på att Johan antingen ska vakna eller komma hem från jobbet, jag glor på datorn i hopp om att något kul ska dyka upp, jag ligger i soffan, jag ligger i sängen, jag inbillar mig att det värker lite, jag inser att det inte värker mer än vanligt. Ungefär så.


9/10 - Pelle
12/10 - Caroline
13/10 - Emma
15/10 - Tina, Sofia
16/10 - Jennie
17/10 - Nina
18/10 - Christine, Viktoria
19/10 - Maria, Amanda
20/10 - Ida, Anna
21/10 - Rebecca
22/10 - Madde, Lena, Sandra
23/10 - Johan
24/10 - Cia

6 kommentarer:

Madde sa...

Jag tycker det är bra att du uppdaterar ofta så när du inte har gjort det på typ fyra dagar så får man ju hoppas att Brittan har kikat ut. Hoppas du inte får en alltför jobbig förlossning, har hört att man blir minst skadad därnere om den är långdragen och man får en liten bebis.

cia sa...

knip maria , knip...:) jag SKA vinna datumtävligen :) ha,ha.. låter gott med kladdkaka, själv skulle man typ kunna döda döra för en kladdkaka...men nej,jag tokbantar nu, tränar och bandar..HUR roligt låter det??? nej, just det..bajstråkigt! skulle hellre va gravid och få äta va jag vill.... ÅH,va gott det vore :) KramKram

cia sa...

GRATTIS GRATTIS GRATTIS GRATTIS!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! jag va först att gratta här iallafall, alltid nåt :) GRATTIS! är så stolt övet dej:)

Jennie sa...

Då ska jag minsann bli tvåa att gratuelera här! Grattis till världens sötaste lilla (stora) tjej! Den där har ni verkligen lyckats få till bra! Kram kram!

Anonym sa...

hehe.. så 22 har fortfarande chansen. hoppas lillen kommer ut snart. kram kram sandra

Caroline sa...

Hihi nu är det inte några dagar plus längre! Grattis grattis är så glad för eran skull, nu väntar jag bara på att få träffa den lilla sötnosen som garanterat kommer bli mosters älskling! :D. Jag och Daniel pratade om det idag och vi kommer ju gärna när ingen annan ska komma, får man hålla mer ;). Så blir det heller inte så stimmit, hör av er när ni har ork och lust :D. Kram