fredag, maj 21, 2010

Sömnstörning

Igår kan man säga att det åskade en del. Jag blev nojjig och släckte ner lampor och stängde av datorn i panik när det smällde som värst. Det vore ju trist om det slog ner bara för att jag gillar myslampor och slösurfning på torsdagskvällen. Sedan hur farligt det egentligen är låter jag vara osagt och ofunderat på.

Igår sa vi Adjöken adjö till Babysången och Ella sjöng sitt allra bästa trots att hon var så trött att ögonen gick i kors på slutet. I kors passade dock fint eftersom vi dagen till ära sjöng uppe i kyrksalen. Jag är glad att vi har spenderat ett gäng halvtimmar sjungandes för Ella gillar det och det märks att hon blir glad av musik. Har jag tur så blir hon både musikalisk och simningsproffs när hon blir stor.

Något hon dock inte kommer att bli är proffs på sömn. Senaste veckorna har varit lite av en mardröm eftersom hon V.A.R.J.E natt vaknar typ klockan 2.12 och sedan inte kan somna om på en sisådär två timmar. Det är frustrerande och irriterande och min välbehövliga skönhetssömn får sig en törn. Jag intalar mig själv att detta är en fas som resulterar i att Ella kommer att kunna både gå och prata om någon vecka, men vi får väl se.

Igår åkte jag och Ella till Lova och Alva för att hälsa dem välkomna hem från semestern. Vi tillbringade några trevliga timmar där och jag får alltid så mycket energi av att umgås med dem! Fantastiskt härligt och det är så roligt att se hur Alva flyger omkring. Jag tror att Ella lugnt tittar på och tar in och funderar och omarbetar och planerar och om en stund kommer härma hej vilt. Barnen börjar bli stora nu och om inte alltför länge kommer de förhoppningsvis att kunna leka lite med varandra. Som det ser ut nu så gör de mest små utfall och klämmer och känner på varandra med blandat resultat.

Glöm inte! Klicka här

2 kommentarer:

Robert sa...

Vadå? Struntar åskan i att slå ner för att lampan är släkt? =)

Maria sa...

Det beror helt på vem åskan är släkt med ;)