tisdag, juni 29, 2010

Ökenvärme

Vi kämpar på med våran nattningsrutin och det går faktiskt bättre och bättre. Än så länge ska tilläggas. Jag är beredd på bakslag, men överlycklig att det inte har kommit något än så länge. Hon ställer sig upp i sängen och jag lägger ner henne igen och idag höll vi på i cirkus 25 minuter. Helt godkänt om man jämför med första natten då det hela tog 90 minuter. Heja mig och heja Ella!

Idag har det varit ökenvärme. Jag jublar och försöker ta små glädjeskutt men det går inte i hettan. Så fort jag tänker på att gå ut får jag klimakteriesvettningar och måste förlossningsandas en sväng för att kyla ner mig. Jag och Ella gick glada i hågen ut imorse, men redan då var det så varmt så det här med att powerpromenera fick det bli lite si och så med. När vi äntligen fick liv i Johan så begav vi oss till Stadsparken och Wadköping och mumsade glass och konstaterade att gässlingarna hade blivit äldre sedan sist och att det finns tokigt mycket gåsbajs i parken. En mysig eftermiddag som avslutades med att jag fick ett myggbett på läppen, alternativt tungan. Mycket äckligt. Dock verkar jag inte få några större men för allt verkar intakt och sitta där det ska i ansiktet.

Ella har blivit ruskigt snabb på att krypa. Hej vad det går. Idag gick det hela vägen från sängen och ner på golvet. En liten miss från hennes kära far och det ska aldrig upprepas. Hälsar han. Hotar hon.

Jag förstår att det är brandfarligt nu när vi har ökenklimat i Sverige, men måste de skicka ut en brandhelikopter som tydligen är stationerad över Ladugårdsängen? Jag tittar ut och det brinner ingenstans. Inte ens en liten grill ser jag. Det enda helikoptern bidrar med är ett jäkla oväsen. Nu är det inte direkt hugget i sten att helikoptern letar efter eld, men om det är brottslingar han är ute efter så kan jag hälsa att jag inte ser någon sådan heller.

Inga kommentarer: