torsdag, januari 13, 2011

Första dagen - check!

Så var första dagen på förskolan avklarad. Ella ger det tre ellor av fem i betyg. Hon är alltid en smula avvaktande i början så idag har vi mest känt av stämningen och imorgon planerar vi att leka desto mer. De andra barnen var rara, fröknarna var glada och trevliga och lokalerna har potential att bli riktigt mysiga så jag har tro på framtiden. Det är läskigt att tänka att min lilla tjej ska spendera sina dagar utan sin ömma moder, men det är bara att acceptera och omfamna nästa steg i livet. Medan Ella vandrar på dagisstigen så blev jag helt plötsligt Maria igen. Bara Maria. Jag kommer alltid vara mamma först och främst, men när Ella är på dagis och jag är på jobbet så är jag bara jag. Det är en ganska behaglig känsla att få omge mig med vuxna människor och att få arbeta och göra det jag är bra på. Det är skönt att få bekräftat att man är bra på fler saker än att byta blöjor, leka med dockor och natta barn. Att jag sedan får åka hem till det bästa jag gjort gör bara allting snäppet bättre.

Och jag vet att det heter förskola, men dagis låter sötare så dagis it is. Den där jäkla skolan får vänta!

3 kommentarer:

Ida sa...

Jag ska alltid säga dagis! :D Hoppas det går bra idag också!

Lina sa...

Hoppas det går bra på dagiset för lilla Ella! :) Vi håller tummarna.

Jennie sa...

Hahahha...jag ser en visst sko på Ella! Hon är för rolig! Alla andra barn kommer bråka om att få vara hennes bästis! Men det ingen vet är att den posten redan är upptagen av Melvin så det kan de bara drömma om!