torsdag, mars 15, 2012

Gissningsdags

Jag kan knappt dra mig till minnes när jag var sjuk senast, men nu tyckte kroppen att det var dags. Kroppen tänkte nog att nu när jag redan är så tjock och otymplig så kan jag lika gärna få huvudet fullt av snor, ont i halsen och feber också. Lika bra. Allt på en gång. Att sedan Johan och Ella också har olika varianter av samma sjukdom gör inte saken direkt bättre. Min illusion om att jag skulle få ligga i soffan och glo på dålig tv några veckor innan förlossningen verkar gå i kras för är det inte den ena jag får trängas med så är det den andra. Nu önskar jag mig mindre sjukdomar och att bebis väntar tills jag har samlat ihop mig själv igen.

Bebis är beräknad till 26/3, det är alltså 11 dagar kvar. Ynkliga 11 dagar. Undrar om han flyttpackar och flyttstädar för fullt nu den lille parveln? Ella höll sig ju fast fem dagar för länge och jag undrar om broder kommer göra likadant? Eftersom bloggen är i det närmaste död så räknar jag inte med någon större anstormning på gissningsfronten, men jag vill ändå ha förslag. Jag behöver förslag! När kommer han? Det enda som står på spel är äran och den är så god som något annat.

Det går framåt på namnfronten men den karamellen suger vi lite på tills bebisen har kommit ut och godkänt förslaget.

2 kommentarer:

Johanna sa...

Jag tänkte peppa ut honom på onsdag! Så då kommer han på torsdag den 22:a :)

Unknown sa...

Jag tror lillebror kommer redan den 20 mars för att vara lite tvärtemot storasyster.