fredag, oktober 31, 2008

Planen

Idag är jag inte en vidare värst hotellreceptionist. Jag blir irriterad för småsaker. Exempel på småsaker denna kväll är människor som snörper med munnen och inte fattar när jag förklarar våra rutiner gällande kreditkort, Olga och Sasha from Russia som talar rutten engelska och bara vill dricka grönt thé samt två torktumlare som vägrar blåsa handdukarna torra. Dock måste jag klappa mig själv på axeln då jag gjorde en familj mycket nöjda för en stund sedan. Att de först var onöjda är en annan sak. De var glada när de gick och jag har lärt mig att det mesta går att fixa med ett leende och en godispåse. Eller fyra.

Mitt liv om jag får välja:
Jag går hem idag och blir på smällen. Jag arbetar på hotellet tills det är dags att klämma fram underverket. Jag är mammaledig en sväng. Jag söker nya jobb. Jag får ett nytt jobb. Jag gör karriär. Jag är lycklig.

Mitt liv om Johan får välja:
Jag går hem idag och möjligtvis myser en stund, men spermierna stannar hos honom. Jag arbetar på hotellet och söker nya jobb. Jag får nytt jobb. Jag gör karriär. Jag jobbar många år. Jag jobbar många år till. Jag skaffar barn. Jag går i pension.

Förstår ni problemet? Ser ni var det går fel? Redan om några timmar förmodligen.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Jag röstar på ditt förslag alla gånger.

Anonym sa...

Men det går så här: utbildning, karriär och sist mamma. Maria, det visste du väl? Du är ung - du hinner med barn.