söndag, november 02, 2008

Försök till förklaring

Absolut, jag håller med till 110%! Om hjärnan fick bestämma så skulle det säkert gå att ordna karriär före barn. Hjärnan är en smart jävel som vet att jag överhuvudtaget inte är lastgammal eller ihoptorkad. Hjärnan tycker att det vore klart mycket bättre att bo i ett hus eller åtminstone en trea innan man skaffar barn. Hjärnan förespråkar ett jobb där man trivs och en lön som går att spara innan knodden ploppar ut. Hjärnan tycker att en familjebil är att föredra framför våra tvådörrarsbilar. Hjärnan vet att medelåldern för första barnet bland kvinnor är 29 och för män 31. Hjärnan har stenkoll på det mesta och suckar högljutt när jag dissar jobb efter jobb på ams.se.
Synd bara att hjärnan är så jäkla svag och låter sig övervinnas av hjärtat alla dagar i veckan. När hjärtat sätter igång med sina bebiskampanjer så är det bäst att stänga av hjärnan och bara flyta med. Bebisskrik och godnattvisor ekar inombords och det hjälper inte att hålla för öronen. När hjärtat känns som att det ska hoppa ur och gå i bitar i brist på barn i magen så får man anpassa sig. När hjärtat har satt igång den där biologiska klockan så är det bara att acceptera.
Det är inte helt ultimat att den person som jag är mest frusterad på i hela världen är den som jag även älskar mest. Jag skulle gärna ta klockjäveln och dänga i marken så hårt det bara går för att slippa tickandet, men det har visat sig vara svårt. Hjärnan vs Hjärtat 0-100.

Idag ska jag ta mina nymålade naglar och nyinköpta sjal och bege mig med stormsteg till Kristinehamn på 8-års kalas. Kanske bjuds det på tårta, men jag hoppas på mat för jag är hungrig.

Följ min blogg med bloggkoll

1 kommentar:

enokändtjejsdagbok sa...

Medelåldern är inget man skall bry sig om slaviskt , Grupptryck är nåt som tillhör barndomen och landsbygden kanske vad vet ja , men det är allafall inget man bör bry sig om. Det var mycket folk på Pitchers denna aktuella kväll, Det gick segt i baren, Danne ( chefen) e bäst ! Hoppas allt e bra med dig. Brukar gå förbi hotellet o då tänker jag på dig. ser lyxigt ut hotellet!