lördag, november 15, 2008

Sexigt

Man vet att man börjar bli till åren när man med gott samvete kan spendera lördagskvällen osminkad och jävlig i soffan framför en bra film, en påse godis från gårdagen samt en burk pepparkakor. Jag minns de lördagar då man inte kunde stanna hemma för allt godis i världen för att då kanske man missade något världsviktigt på krogen och herregud, hur skulle det gå då i livet. De dagarna är long gone och även om krogen kan vara småkul ibland så är den där tvingande känslan försvunnen. Min obligatoriska film som allt som oftast åker in i dvd`n när det är dags för egentid är The Holiday. Jag gråter, drömmer mig bort men framför allt så blir jag charmad av karlar med barn. Detta ska inte läsas som en hint Johan dear utan endast som en exakt sanning. Män med barn är fruktansvärt sexigt och så är det bara. Fruktansvärt, otroligt, fantastiskt, skitsexigt.

Lördagen på Bokmässan har resulterat i ett trött huvud, en signerad diktbok och tre kylskåpsmagneter som jag får sätta på sidan av kylskåpet eftersom karln i huset är allergisk mot krafs. Det och barn ger honom utslag.

4 kommentarer:

Caroline sa...

Hoppas att det går bra på bokmässan! :). Kramar Caroline

Anonym sa...

The Holiday må vara bland de bästa filmerna som gjorts, nu blev jag jättesugen att se den igen.

Anonym sa...

The Holiday är så smörig! kom igen, Maria, bättre kan du! ;D

enokändtjejsdagbok sa...

Ingen tvingar mig att gå på krogen, jag gör det av eget intresse :) men man har ju sina vänner där också.