tisdag, december 09, 2008

Broder Jacob

Har just avnjutit en frukost innehållande vaniljyoghurt och frysta bär. Smakar i vanlig fall gudomligt, smakar idag nästan ingenting. Egentligen klagar jag inte, det är faktiskt inte ett dugg jävla synd om mig som är sjuk, men det är så förbenat tråkigt. Dagarna bara går och man orkar absolut ingenting. Igår kväll blev det en akutfärd till Kumla som ändrade mitt perspektiv en aning. Broder opererade ut sin visdomstand igår efter veckor av besvär och han hade så ont stackarn. Jag röjde runt här hemma i medocinskåpet och hittade starka tabletter som jag tyckte broder gott kunde få. Så det var bara att slänga på sig kläder, borsta igenom håret som inte hade sett en borste på flera dygn, springa ut till bilen och köra mot metropolen Kumla. Det gick fint, men om tabletterna har hjälpt vet jag inte än. Min förkylning känns iallafall hyfsat fjuttig i sammanhanget.

Det går inte skitfort framåt med julklapparna i år direkt. En är inhandlad, den e visserligen grym, men det är som sagt en. Man kommer inte långt med en bra julklapp. En bra julklapp till en person känns som att be om slagsmål vid julgranen.

3 kommentarer:

Caroline sa...

Hoppas att du mår bättre idag.. Det gör Daniel i allafall.. Han tog en av sina tabletter innan han la sig igår och tack och lov så hjälpte den. Han sov hela natten och idag är inte värken lika tuff som igår.. Men han ser för rolig ut eftersom kinden är helt svullen :p

Anonym sa...

Då har i alla fall en mer än mig! Undrar vad jag tigger om då ;9 Bli mördad kanske, heheh!

Anonym sa...

Men komma långt faktiskt på en julklapp, om det är till rätt person. Är det till syssling eller något du köpt så kan helt plötsligt värde på klappen sjunka ;D