fredag, januari 02, 2009

Gott nytt

Då äta julmat och trycka julgodis har tagit upp den största delen av min vakna tid så har bloggandet hamnat i skymundan. Nu jäklar är det dock andra bullar som gäller.

Nyårsafton blev en härlig tillställning med goda vänner, god mat och mindre vacker sång. Eftersom Jennie och Robert är de enda i sällskapet som är lyckliga innehavare av ett hus så föll det på deras lott att bjuda hem folk. Jag är förälskad i huset och kommer garanterat att hänga där ofta. Speciellt framför kaminen kommer jag att hänga. Kvällen började med pajbuffé och för mig som är en riktig pajfantast var det en lysande idé. Pajen jag bidrog med att ett lustigt litet utséende, men smakade prima. Singstar gick varmt hela kvällen och natten och mikrofonerna vilade ingenting. Jag vann i alla låtar jag sjöng vilket för den sakens skull inte betyder att jag sjöng bra. Jag hade mest tur med att träffa rätt noter. Alkoholen flödade som alkoholen sig bör och tre minuter innan tolvslaget orkade vi inte vänta längre utan smällde av våra raketer och skålade i varierande bubbel. Jag känner på mig att 2009 blir ett för jäkla bra år. Natten fortsatte med mer sång och mer alkohol och helt plötsligt hade singeln i sällskapet rumlat över till grannen och bjöd över oss på fest där. Vi spatserade över och spatserade hem igen lika fort. Den festen höll en något lägre klass och någon rökte annat än cigaretter därinne. Not my cup of tea. Följande timme gick åt till att hämta hem våra festdeltagare samt deras skor vilket innebar en större utmaning än väntat. När 2009 var 4 timmar gammalt så la jag ner huvudet på "kudden" i husets framtida barnrum och somnade som en stock. På morgonen serverades det frukost och sedan blev det soffhäng för hela slanten. Karlarna spelade tv-spel och jag och Jennie delade sanningar. Sådant gör vi allra bäst.



Häromkvällen hade vi spelkväll med Anna och Petter. Spelkväll är bland det roligaste jag vet. I skrivande stund minns jag inte vem som vann men det borde ha varit mitt lag. Vi skrattade hysteriskt mycket under våra förklaringar av ord. Johan stod för menyn under kvällen och jag hade skalat potatisen. Precis lagom ansträngning för min del.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Hej Maria! Vad roligt ni ser ut att ha haft det... GOTT NYTT ÅR på dig! Kram Regina

Anonym sa...

Det låter som att du hade en bra start på det nya året. Visst är det Christina som är med på den tredje bilden?

enokändtjejsdagbok sa...

Varför är du så parfixerad Maria, Det finns tre krogar i Örebro för 25 plusare , och 30 plus. kram