onsdag, januari 14, 2009

Julgransplundring

Idag var det farao en vacker dag! Jag riktigt kände hur våren kom smygande och även om den smög långsamt så greppar jag ivrigt varje tecken. Jag och cykeln tyckte för en gångs skull om att trampa tillsammans till hotellet och jag hade kunnat cykla runt i flera timmar och bara njutit om det inte hade varit för att arbetet kallade.

Idag städades julen bort. Den står numera precis innanför dörren och väntar på att någon vänlig själ ska orka lyfta den ner till förrådet. Hampus och Stella hjälpte till så gott de kunde och deras starka sida var att dra runt på saker med snöre på, såsom julgranskulor. Hampus sprang sitt fortaste med en silverfärgad kula när jag jagade honom. Stella försvann in under sängen med ett rött byte av samma slag. Vi hade en liten julgransplundring, bara vi tre. Vi hade jättekul och de förgyller min tillvaro något otroligt mycket. Vi pratar, leker och delar livet tillsammans.

Idag bjuder hotellet på ett ok antal gäster, men ändå är det rätt långtråkigt. Jag hade planer på att placera rumpan framför tvn tidigare under kvällen, men det är fullt med gästrumpor överallt. Överallt sitter de och dricker sitt vin och snackar sin skit vilken i sin tur leder till att jag får lite svårigheter med att äta min mat. Nåja, Beach 2009 tackar och tar emot.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Jag kan sakna hur man bara cyklade runt till ingenstans med kompisar en vårdag i Kumla när man va liten! Aaa, det saknar jag verkligen! Varför gör man aldrig det? Varför måste allt ha en sån stor mening för att man ska göra det när man är stor? =) Vi kanske kan ta en cykeltur i Kumla när bladen knoppar!

Anonym sa...

Idag tror jag knappast att du har några vårkänslor.