lördag, januari 17, 2009

Nostalgi

Den där effektiva sidan av mig som jag inbillar mig att jag en gång har haft har försvunnit långt bort och nu är det så få knop som möjligt på så lång tid som möjligt som gäller. Städning och handling är de mest vettiga sakerna som idag har uträttats och annars har det blivit många stunder framför datorn. Jag har upplevt nostalgi av världsklass. Fotbolls-VM 1994 har utspelats framför mina ögon och jag har haft gåshud i stort sett hela eftermiddagen. Jag vill uppleva den sommaren igen. Den sommaren när det snackades fotboll till höger och till vänster. Det jag gillar mest med sporten är hur den faktiskt sprider en sorts gemenskap. Nog för att vi alla har vår egen uppfattning om gemenskap, men det här klassas som gemenskap i min värld. Helt plötsligt är det ok att prata med mannen i kön på ICA för han står ju också och bläddrar i sportbladet precis som jag. Och att hänga ut svenska flaggor på balkongen och bada i fontäner känns naturligt och fint. Jag är en fånig sportnörd helt enkelt. Always has been, always will be.



Ikväll blir det handboll och tacos. Varför tacos alltid ska stå på menyn på lördagkvällar är ett fenomen jag försöker lista ut. Tips på andra rätter som är lättlagade mottages tacksamt. Fort ska det gå för reklampauserna är korta.

Igår besökte jag, Johan, Anna och Petter Filmstaden för att mysa i fåtöljerna framför Wallander. Helt ok film och det var roligast i slutet. Pang på bara. Ner i vattnet. Vi avslutade kvällen i England, aka Bishop Arms. Efter att ha sänkt medelåldern med stora siffror rundade vi av och begav oss hemåt.

Eftersom snålgenen har kommit för att stanna blev det cykel till jobbet igår. Såhär i efterhand var det kanske inte dagens smartaste beslut. Varför jag inte prydde mina ben med långkalsonger eller täckbyxor är en relevant fråga i sammanhanget då det var minus 11 grader och svinigt kallt. Det var så att tårarna var nära när jag hade cyklat halvvägs. Nåja, jag sparade pengar och fick motion. Sedan får de permanenta frostskadorna på låren helt enkelt anses vara charmiga. Även solen har sina fläckar...

Inga kommentarer: