fredag, januari 09, 2009

Lång fredagkväll

Att jobba en fredagkväll när näsan rinner och huvudet känns som betong är sådär halvkul. Speciellt när dagens tre incheck redan har kommit och alla gäster har gått ut för att slå klackarna i taket. Men lön är roligt och för lönen har jag kanske råd att köpa nässpray. Om jag inte äter denna månad. Säsongens andra förkylning har alltså kommit på besök och jag blir förbannad. En gång per år räcker gott och väl och den här bacillen kan dra dit pepparn växer.

Gårdagskvällen spenderades med Jennie. Hon är så bra. Vi är så bra ihop. Colten tog oss mot pizzan och godiset och vi tackade och tog emot. Det faktum att jag nuförtiden endast äter godis på helgen försvann visst i glädjeyran och sockerruset. Vi avhandlade livets viktigheter såsom nya hus, knasiga jobb, framtida barn och män som inte fattar "grejen". Om jag en vacker dag ploppar ut en bebis så kommer det barnet att ha världens bästa moster i form av Jennie.

Nästa vecka är tiden inne. Det är dags för löneförhandling. Jag vet precis hur jag vill att det ska gå och jag har en svag aning om hur det kommer sluta. Men jag ska stå på mig. Jag förtjänar mer i lön och om min chef inte anser det så bör jag kanske leta mig till ett nytt ställe med en chef som ser min potential. Nu jävlar ska det snackas pengar.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Bra, stå på dig Maria! hoppas du klarade dig igenom kvällen i alla fall.

Anonym sa...

Åh, på vilken skiva finns den med? Den ligger just nu 1:a till vår bröllopsvals ;) Löööv it!