fredag, februari 27, 2009

Äntligen helg!

Äntligen sol! Äntligen en dag i min smak! Så fort solen behagar visa sig så känns det som att hela mitt inre vaknar till liv. Jag ler åt ingenting och skrattar åt om möjligt ännu mindre.

Ikväll blir det hård träning för att sedan kunna softa i soffan med gott samvete. Att träna på en fredagkväll är trevligare än vad det låter. Hela helgen genomsyras sedan av en härlig känsla som gör att man kan göra i stort sett vad som helst utan att det dåliga samvetet smyger sig på. Man kan äta godis, för man tränade ju faktiskt i fredags. Man kan stanna inne en hel dag om det regnar, för man tränade ju faktiskt i fredags. Man kan skylla på träningsvärk när man går i trappen, för man tränade ju faktiskt i fredags. Klockrent.

Annars så är jag fruktansvärt nöjd med det faktum att det faktiskt är helg om en liten stund. Min kära sambo ska spendera dagar och nätter med att sova och arbeta, så jag får roa mig på egen hand. Inga större underverk är inplanerade, så tiden får utvisa vad som händer. Kan bli ett besök i Kumla, kan bli en tripp till Marieberg, kan bli avslappningsövningar i soffan. Vad det än blir så blir det nog strålande bra.

Inga kommentarer: