tisdag, februari 24, 2009

Kött & Blod

Spenderar förmiddagen med att glo på skidor. Det är det enda som är trevligt med vintern just nu. Återigen, vintern är fantastiskt vacker när snön ligger vit och det är soligt och lite lagom kallt, men i Örebro blir snön grå och skitig på en gång och solen lyser med sin frånvaro.

I söndags hälsade jag på hemma hos päronen och hamnade till slut på broders jobb. Han skulle fixa något med hans bil så vi passade på att ha lite qualitytime. Som bror sa, "vi är ju ändå kött och blod, du måste hålla mig sällskap". Stundtals gjorde jag nytta, men oftast satt jag på verktygslådan och snackade skit. Ibland lyssnade bror, ibland talade jag för mig själv. La beslag på värmefläkten tidigt då jag känner mig själv så pass bra att jag vet att jag fryser i stort sett jämt. Jag stod ut länge och när hans bil började närma sig sitt väntade slutresultat ansåg jag att mitt ansvar som syster var färdigt och begav mig hemåt. Motorvägen innebar en utmaning i form av snö everywhere, men colten och jag fixade biffen. Vi gör ofta det.

Jag och Johan hade en riktigt oproduktiv eftermiddag igår. Tanken var ett besök på Bauhaus, hämta ut kläder från H&M samt handla toapapper. Kvällen slutade med två halvdöda sälar i en soffa. Jag brukar vanligtvis hata sådana dagar när planerna går upp i rök en efter en, men igår kändes det ok. Vi pratade om livet och hade det supermysigt. Att jag sedan får begränsa antalet toalettbesök idag på grund av en gnutta för lite papper är en annan femma.

Inga kommentarer: