onsdag, mars 11, 2009

Egentid

Johan har tagit sin cykel, hör och häpna, och trampat till en kompis så jag har myskväll för mig själv. Jag har mumsat skorpor och nyponsoppa och banan och nu skulle jag kunna skjuta någon för att få en 88:an. Jag är glassugen i massor.

Denna vecka har varit skum än så länge. Sjukdom och ofrivillig ledighet och begravning imorgon. Inte mycket jobb, vilket i och för sig känns ok, men ändå. Nåja, blir till att slita lite på hotellet på fredag innan det väntar myskväll för mig och Johan. Det är mycket mys i tillvaron nuförtiden. Precis som det ska vara!

Häromdagen kom jag att tänka på hur otroligt nöjd jag är med att suget efter krogen är i stort sett obefintligt. Jag har fått en rejäl dos av det livet i mina dagar, men nu känner jag verkligen att det inte ger mig något. Jag kan absolut njuta av en kväll ute tillsammans med goda vänner, men det är inget jag saknar när tiden mellan gångerna växer. Det är skönt att det finns olika faser i livet och att den fasen, åtminstone för stunden, är long gone. Jag är fullkomligt tillfreds med mitt pariga liv.

En vår skulle sitta som en smäck. Mindre snö och mer sol är mitt nya mantra som jag skriker till whoever som bestämmer vädret varje dag. Att snön som inte kom 2007/2008 kommer nu istället känns onödigt. Bättre sent än aldrig är bullshit.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Jag tror att jag har Sia glass variant av 88:an i frysen. Men den kan vara slut.

Anonym sa...

håller med om krogen livet, visst har man gjort å kan den biten nu, även om de kan va nice med nån öl med vännerna ibland.. eller en sån där mumsig rosa sak på olearys, kommer du ihåg, he... förstesten, du har väl kontakter å styr upp saker här å var, vet du nånstans man kan ställa ut keramik å sånt kanske. kramar sandra