onsdag, april 28, 2010

Sagor efterlyses

Jag kan inte berätta sagor! Jag är grymt jäkla skitdålig på att komma på små historier att dela med mig av när jag och Ella har kvällsmys. Hittills har jag klarat mig på att sjunga, men en liten saga vore ju kul att kunna klämma in lite då och då. Inte för att jag kan sjunga speciellt bra heller, men jag skrålar texter och blandar melodier omvartannat och Ella verkar tycka att det är bra. Igår kväll började jag att babbla någon saga om en tomte men var tvungen att lägga ner projektet då orden tog slut. Det blir nog till att införskaffa några sagoböcker helt enkelt. Tips på sagor uppskattas.

Ella har varit galet gosig de senaste dagarna. I förrgår somnade hon i min famn, vilket aldrig händer annars. Igår kom hon kravlande när jag låg i soffan, kröp upp på mig och somnade. Jag njuter i fulla drag och hoppas att den här delen av fasen håller i sig länge.

Igår tog vi vagnen och knallade till Öppna förskolan. Väl där träffade vi massor med mammor och barn som vi kände och Ella tyckte att det var kul att sitta i puffen och äta kex och spana på kompisarna. Det märks på Ella att hon ibland, när vi är ute bland folk, tar ett steg tillbaka och iakttar vad som händer runtomkring henne. Hon blir väldigt sällan ledsen eller rädd, men hon är inte den som först kastar sig över sina nya lekkamrater. Hon är grym, fantastisk och världens bästa lilla tjej.

Inga kommentarer: