söndag, april 25, 2010

Sönderskurna däck

Jag är skitarg! Sjukt jäkla skitförbannad är jag! Inatt är det något pucko som har skurit sönder alla däcken på Johans gamla Saab. Inte ett eller två däck utan alla fyra. Ingen annan på parkeringen har råkat ut för samma ärkenöt vilket känns extra skumt. Jag kan tänka mig att det är någon idiot till granne som har tröttnat på att vi råkar ha två bilar varav en står på parkeringen eftersom det är jäkligt svårt att trycka in två bilar i carporten. Parkeringen är dock till för boende och inte besökande och Saaben är minsann ute och rullar titt som tätt så jag förstår inte problemet. Det kan ju visserligen vara någon idiot från gatan, men våran gård är ganska skyddad så det låter inte så troligt. Om man nu stör sig på något så kan man väl åtminstone vara man eller kvinna nog och faktiskt komma och ringa på dörren. Vem sjutton tar en kniv och skär sönder däcken på en bil?! Däck kostar inte gratis och varken jag eller Johan skiter pengar. Jag blir så less och nu kommer alla grannar att få onda ögat vare sig de har gjort något eller inte. Saken är polisanmäld och om jag på något vis skulle få reda på vem som har bemödat sig med att leta upp en kniv och tassa ut mitt i natten så blir det världskrig. Det skulle kunna vara någon snorunge med för mycket fritid som är den skyldige, men jag struntar i vilket. Man rör inte andras saker. Då får man smäll. Punkt. Slut.

Idag har vi babysimmat och Ella tyckte att det var hur kul som helst. Hon provade luftkuddar och simfötter och det märks verkligen hur mycket hon gillar att vara i vattnet nu. Hon är inte alls rädd och även när hon får en kallsup så är hon glad. Hon är med andra ord inte ett dugg lik sin mor i det avseendet. Tur det.

Om puckot som förstörde däcken gjorde det för att denne var trött på att vår fina Saab ofta står på parkeringen så har jag ett meddelande till dig. Nu. Rör. Den. Sig. Inte. Alls. PUCKO!

2 kommentarer:

Lova sa...

Stackars er! Inte bara tråkigt att behöva betala för nya däck utan det känns förmodligen också ganska otryggt, olustigt kan jag tänka mig... KRAM till er, och jag vill höra ALLT om ellas luftkuddar och simfötter då vi ses

Amanda sa...

Fy vad tråkigt! Håller tummarna för att ni får en nys om vilken idiot som gjort det.