tisdag, maj 25, 2010

Bad och träning


Idag blev suget efter bad så stort så vi klädde på oss, ringde efter badkompisar och drog mot Gustavsvik. Lova och Alva var snälla och hängde med och det var lika trevligt som vanligt. Ella plaskade och njöt och timmarna bjöd på en rad överraskningar. Spännande utmaningar i form av kiss och bajs så nu vet vi hur det fungerar. Det är synd att Gustavsvik tömmer plånboken när allt man vill göra är att plaska lite och inte alls leka i forsen eller i någon livsfarlig rutschkana.

Igår tog jag och Johan oss i kragarna och ägnade några timmar åt motion. Ella sov som en prinsessa i vagnen medan vi spatserade runt vid Naturens Hus. Det kan ha varit världens längsta promenad vi gav oss ut på och vi var galet nöjda när vi trötta och svettiga klev i mål. Det var skönt att få röra på sig och även fast jag fick småspringa sicksack mellan myggorna så överlevde jag och längtar redan tills nästa gång det är dags. Det brukar gå lite för långt mellan gångerna men jag hoppas att vi både har börjat få igång lite flås nu. Eller åtminstone hittat lusten att träna en smula.

Vad är det för skitväder som bestämt sig för att mellanlanda över våran lägenhet? Skitväder i form av regn och är det något jag hatar så är det regn. Iallafall regn en hel dag. Flera dagar. Jag uppskattar solen så att jag kan gå ut och promenera och så att Ella kan sova gott i vagnen och så att jag kanske kan få lite färg i ansiktet och så att livet känns extra ljust. Regn och grått och trist kan hösten få pyssla med.

Inga kommentarer: