måndag, maj 17, 2010

Hej då babysimmet!

Jag har en idé! Ett projekt som lockar och kittlar och som jag hoppas kan bli något bra. Om det blir något stort avslöjande återstår att se för än så länge har jag bara kommit till planeringsstadiet.

Idag har vi besökt IKEA för att försöka muntra upp balkongen en smula. Den har sett vintertråkig ut alldeles för länge, men nu stundar andra tider så lite färg, ljus och en matta placerade sig fint ovanpå tristessen. Jag kan se mig själv spendera många soliga kvällar därute och nu känns det bra mycket mer inbjudande än när det bara var en jäkligt stor yta med kallt cementgolv.

Igår var det sista babysimmet för denna säsong och Ella passade på att glänsa i bassängen. Hon agerade fotomodell när pappan i hushållet tyckte att det var dags för nya undervattensbilder. Inte en enda gång grät hon trots att hon fick en och annan kallsup. Hon frustade och fortsatte simma, dyka och plaska i vattnet. Redan nu har hon mer vattenvana än vad jag hade i högstadieåldern. Det bådar gott.

Ella har spenderat några nätter i min säng den senaste tiden. Inte från början utan mitt i natten vaknar hon och bestämmer sig för att skrika tills hon får sova hos mig. Jag undrar varför? Kommer hon helt plötsligt på att hon längtar efter sin mamma? Inser hon plötsligt att hennes egen säng inte är lika skön? Drömmer hon mardrömmar? Drömmer hon glada drömmar och blir ledsen för att hon råkar vakna? Är det en katt som väcker henne`Så många frågor och absolut inga svar.

Inga kommentarer: