måndag, juni 07, 2010

Fina fina helg

Helgen har gått i det bästa av alla tecken. I lördagskväll blev det grill och umgänge tillsammans med Lova och Niklas. Alva och Ella fick vara uppe sent och det osade lördagsmys lång väg. Maten smakade strålande och sällskapet var klockrent och vi önskar en favorit i repris snarast. Tack! Det är inte varje dag man träffar på människor man fungerar så bra tillsammans med så de tänker jag hålla hårt i. Vare sig de vill eller inte. Vare sig äcklen sitter i granen eller inte.
I söndags gick jag och Johan och spanade på en husvisning som visade sig vara absolut ingenting för oss. Det kändes dock strålande för det var alldeles för dyrt för att jag skulle kunna sova gott om nätterna. Hellre lite billigare så att jag slipper kissa på mig en smula varje gång räntan höjs. Det står visning på agendan om ganska så exakt en vecka och det huset tror jag mer på. Vi har överhuvudtaget ingen brådska, men att hålla ögonen öppna är kul. På kvällen hade jag och Johan balkongpremiär och att ha en balkong modell större är härligt. Vi beundrade solnedgången och mumsade svenska jordgubbar och konstaterade att livet är för jäkla bra just nu.
Idag har Ella agerat värdinna när jag bjöd in ett gäng mammor med sina små barn. Totalt var vi 12 personer och två skräckslagna katter som trängdes i lägenheten. Ella, Melvin, Vilgot, Nelia, Viggo och Hedvig lekte som om det gällde liv eller död och de delade leksaker hej vilt. Det är kul att se att de faktiskt får mer och mer utbyte av varandra. För en tid sedan låg de bara som små filurer och tittade försiktigt på varandra. Nu är det andra bullar.
Imorgon blir det ännu mer bebismys och denna gång är det Ella som får vara äldst. Hon har berättat att hon har högtflygande planer på att lära Melvin, Ruth och Viggo en hel rad rackartyg, men vi får väl se hur dagen utvecklar sig.
Ella är verkligen ingen bebis längre, hon är ett litet barn. Hon kramar och pussar och leker och berättar saker och iakttar och utforskar och varje dag så växer hon en smula och varje dag så lyckas hon med fler saker än dagen innan. Hon är min största idol.

1 kommentar:

Lova sa...

Mohahaha detta äckel i granen alltså! Lite sjukt att Ella var så galet uppe i varv också ;) Kram på er!!!