onsdag, juni 09, 2010

Barnsnack

För en liten stund idag så kändes det som att hela världen plötsligt vände sig emot mig, hånskrattade och ryckte mig i håret. På agendan stod nämligen ett fikabesök i Stadsträdgården tillsammans med Maria som jag inte träffat på alldeles för länge. Jag hade räknat ut att Ella skulle kunna sova innan besöket och därmed vara utvilad och härlig lagom till sammanstrålningen. Ella bestämde sig dock för att bjuda mig på en sovmorgon och vaknade inte förrän 8 vilket jag överhuvudtaget inte klagar på. Planeringen föll en smula men jag tyckte ändå att jag fick ihop det helt okej. Ella blev förmiddagstrött i lagom tid och jag spatserade glad i hågen ut på min dagliga promenad. Början var precis som den skulle, lugn och behaglig. Sedan gick det åt skogen. Jag skulle avsluta min promenad i parken men där åkte en åkgräsklippare storlek Alldeles för Stor omkring och väsnades. Jag småjoggade iväg för att Ella inte skulle vakna. Jag bestämde mig för att promenera lite i kvarteret men helt plötsligt hade jag en Sopatrottoarernaonödigthögtmaskin bakom ryggen som gjorde att jag återigen fick jogga. Jag närmade mig lägenheten och beslöt mig för att slå mig ner på vår gård och låta Ella sova lite till. Där satt det dock en miljard ungdomar med gula reflexvästar vars uppgift var att städa men de pysslade mer med att snacka skit. Högljutt. Jag joggade vidare mot en parkering i närheten med en trevlig bänk där jag ju kunde få vila lite utan att Ella skulle vakna. Väl framme där dundrade det in två halvstora lastbilar och började lasta ur grejer mitt framför ögonen på mig. Vid det här laget vaknade Ella och jag gav upp. Jag hasade mig hem igen och kunde bara skratta när en lastbil lade sig bakom mig och åkte långsamt hela vägen tills jag kom in på min gård. Dumma dumma värld. Nu löste sig dagen fint för Ella somnade självmant i vagnen medan jag fikade med Maria men ändå. För mycket ljud och för mycket joggning för min smak.

Igår besökte vi Jennie och Melvin och dit kom också Maria och Ruth och Lina och Viggo. Det är mycket bebisar nu. Många små människor som växer så det knakar och om man råkar blinka så har de växt upp och blivit ungdomar eller i värsta fall pensionärer. Det går fort. När fyra mammor och fyra barn umgås så blir det onekligen mycket barnsnack. Man slår sig ner vid sin lilla kopia och så snackar man om barn. Man snackar om barn, eventuellt så äter man en bit, sen snackar man lite till om barn och sen åker man hem. Och det är bra mycket trevligare än vad det kan tyckas låta.

Note to you - När jag skriver jogga så betyder det gå snabbare än vanligt. Jag pysslar inte med att jogga jogga på riktigt.

Inga kommentarer: