fredag, juni 11, 2010

Inte promenera


Idag verkar sommaren har tagit en paus för regnet vräker ner och det ser onekligen rätt kallt ut. I och för sig är det rätt likt en svensk sommar, men jag gillar den soliga versionen bättre. Mitt största problem med detta väder är att jag frenetiskt försöker komma på hur jag ska få Ella att sova sina små tupplurer idag. Jag har blivit van vid att alltid promenera två gånger om dagen och Ella har blivit van vid att alltid sova i vagnen när jag hasar mig runt i områdena. När vädret bjuder på regn så tänker jag inte gå ut i onödan så idag ska minsann sövas inomhus. Det ska bli mycket spännande men borde inte vara omöjligt. Inget är omöjligt för en bestämd moder jord.

Igår kom Lova och Alva och hälsade på och vi promenerade och letade efter en försvunnen Bullerby och peppade varandra som bara mammor kan. En sak som jag har börjat fundera på är när det egentligen är dags att börja uppfostra Ella. Okej att man kan säga ifrån, men att skälla på någon som inte ens är 8 månader känns lite taskigt. Det är för övrigt svårt att bli riktigt arg på någon som bara tar tag i mitt hår, pussar mig i hela ansiktet och avslutar med ett litet bett i min näsa. Hon visar inga tendenser på att vara en skitunge än så jag hoppas på att hon faktiskt är så snäll som hon ser ut. På eftermiddagen fick vi sällskap av Johanna och vi konstaterade att det är hög tid för en vinst på Bodaborg. Ett återbesök är ju inplanerat 20 juni och om vi inte vinner då så krävs stora åtgärder för att rädda mitt Bodasjälvförtroende. Av någon anledning tror jag att jag är rätt bra och jag tror att Johanna är rätt bra men av någon annan anledning förlorar vi nästan alltid. Det är inte okej och kommer inte att upprepas.

Jag saknar min fotboll. Jag behöver åka till världens bästa lag och få slå ner min rumpa på en hård trästol och heja på laget och äta en nystekt hamburgare och fotografera viktiga händelser på planen och kanske ropa ut en och annan viktig grej i mikrofonen. Jag behöver det och när bara laget kan inse att eftermiddagsmatcher passar bättre än kvällsmatcher för mig och Ella så kommer vi på studs.

Inga kommentarer: