tisdag, juli 06, 2010

Förlossningsfilm light

Häromdagen fick jag mig en glad överraskning. Jag har länge bönat och bett Johan om att fixa fram de filmsnuttar som jag har producerat sedan Ella föddes. Små snuttar med en liten bebis som badar, en liten bebis som kräks, en liten bebis som ligger väldigt länge i samma position osv. Jag är medveten om att det säkert inte är så svårt och att jag borde kunna leta fram dem själv men lotten har liksom fallit på Johan. När jag väl klickade igång den första filmen så möttes jag av en svettig och trött mig själv klädd i en vit sjukhusskjorta och med en liten knodd på bröstet. Johan hade varit en duktig sambo och filmat en sväng direkt efter förlossningen och jag kan ha vetat om det i bakhuvudet men i framhuvudet var informationen puts väck försvunnen. Där låg jag, utmattad men klarare i huvudet än vad jag såhär i efterhand kan komma ihåg. Lilla Ella låg sött och muttrade lite och var inte äldre än några minuter. Häftig film. Synd bara att ingen mer någonsin kommer få se den för det blottas för mycket naken hud för att det ska vara riktigt okej. Jag gillar den åtminstone och det är huvudsaken.

Det var något pucko som i förra inlägget skrev att Ella inte lider speciellt mycket av värmen. JO DET GÖR HON VISST! Hon har svårt att somna på kvällarna och svårt att somna om om hon vaknar på natten. Vilket hon i stort sett alltid gör. Inte roligt och hur mycket jag än älskar solen så kan jag tycka att det iallafall kan få vara lite svalt inomhus.

Ella är en fena på att stå och krypa nuförtiden och det är roligt men innebär samtidigt många fler tårar än normalt. Hon står upp, blir kaxig, släpper taget och ramlar. Lilla tjejen. Det är dock häftigt att se hur hon utvecklas. Om man inte hänger med så kommer hon snart börja skolan och ta studenten och få egna barn och helt plötsligt så sitter man på hemmet och undrar vart tiden har tagit vägen.

På torsdag åker jag och Johan på en liten utflykt till Linköping och spanar på Lars Winnerbäck och Melissa Horn. Förhoppningsvis blir det precis så bra som jag tror och det ska bli mysigt att få kramas en sväng bara vi två.

4 kommentarer:

Madde sa...

Små barn och gamla människor lider nog kopiöst av värmen, det var mig ett riktigt pucko som hade den åsikten att barn inte lider av värmen, kanske att barn i 10-års åldern som själva kan ta sig till en badplats inte lider så mycket.

Ida sa...

Haha jag funderade länge på vem puckot var och insåg efter mycket funderande att det var du :P Massa Wiiiiiiiie för min lön nästa månad. Han var nog nära en hjärtattack gubbstrutten :)

Fröken Becca sa...

Linköping är en fin stad :) Uppe vid Bergs Slussar är konserten eller?

pelle sa...

Asch, jag tycker du ska bjussa på lite hudblottning och YouTuba lite för oss ;)