söndag, juli 04, 2010

Grillkväll

Hur lite jag än vill erkänna det, för jag är en sommarmänniska långt in i den berömda benmärgen, så tar värmen musten ur mig. Jag blir matt och slö och tar mig för väldigt lite på väldigt lång tid. I morse gjorde jag en kraftansträngning som innebar en del disk och efteråt kändes det som att jag sprungit ett maraton. Svetten rann och Ella bara skrattade åt mig när jag torkade mig i pannan och frustade som aldrig förr. Men jag klagar inte. Jag gör verkligen inte det. Jag älskar sommaren och jag skulle hellre ha 30 grader varmt än 30 grader kallt alla dagar på hela veckan under alla år om jag tvingades välja. Ella lider inte sådär jättemycket än så länge. Hon gillar att trippa runt naken här hemma.

Igår kväll vankades det grillfest hos Terese och Johan och lyckliga vi behövde bara knalla över gården eftersom vi bor grannar. Jag förstår att det kan vara svårt att sova när termometern visar ökensand och alla barn stämde in och bestämde sig för att vara uppe långt efter Bolibompa. De var snälla och fina, men det hade onekligen varit en smula skönt om de hade somnat så vi vuxna hade kunnat bara vara vuxna en sväng istället för att passa de små liven konstant. Men inte heller det här klagar jag på. Vi har världens finaste barn. Summa summarum är att det var en fin kväll med fina människor och god mat och dryck och den bör göras om inom en snar framtid.

Igår besökte vi Kumla för Ella har tjatat så om att få bada i poolen igen. Det var att tjata i onödan kan tyckas såhär i efterhand för hon uppskattade inte alls badet denna gång. Jag tror att det först var för kallt och då tappade hon lusten helt och bestämde sig för att skita i det. Besöket innebar ju dock en träff med glada släktingar och det är alltid kul att få se några andra nunor än min och Johans.

1 kommentar:

Johanna sa...

Åååh vilken fin bild på dig och Ella!