måndag, juli 12, 2010

Magsjuka

Jag vill inte klaga. Inte på något sätt. Jag är verkligen glad för att årets sommar faktiskt är en riktig sommar och inte några fjuttiga soldagar här och där. Det är verkligen jättekul. Men. Någon liten gång kan det väl få komma en åskknall eller två så att man åtminstone kan andas en sväng. Jag har hört ryktas om att det minsann har åskat på andra håll i närheten men i Ladugårdsängen har det inte åskat en endaste liten knall vad jag har hört. Och om det skulle ha gjort det så har det inte hjälpt ett dugg för luften är fortfarande tjock och medelhavslik. Det är en smula påfrestande att ha 28 grader i sovrummet, speciellt för en liten Ella som inte förstår det här med att ligga still och inte arbeta så hårt så att svetten rinner. Men jag ska inte klaga.

Igår drabbades jag av magsjuka. Och feber. Eventuellt kanske det var värmeslag för det gick över snabbt men var hårt när det var som värst. Om det nu var värmeslag så känns ju det en smula orutinerat efter 28 somrar i livet, men jag får bjuda på den. Jag började dagen med att kräkas och fortsatte sedan med att skaffa mig 39,5 graders feber. Johan och Ella flydde fältet till Värmland och det gjorde de rätt i för jag var inte det minsta charmig. Efter lite sömn och lite avslagen cola så var jag nära banan igen och det känns skönt att det inte var något som varade längre. Och framför allt att inte Ella blev sjuk. Och Johan. Fast han hade å andra sidan förtjänat en liten bacill för han var galet trött på natten vilket ledde till att halvfriska jag fick sitta med en svettig och ledsen Ella i alltför många timmar och sedan halvsova på soffan för att det var det enda stället som Ella kunde somna på. Jag var måttligt road och Johan har lite fjäsk att göra innan han står på plus igen.

Idag fick jag panik av att vara inomhus så vi åkte till Stora Holmen och gungade och kollade på djur. Det är mysigt med små utflykter och några större underverk orkas ju ändå inte med så det var alldeles lagom med en tripp inom stadens gränser. Ella tyckte att djuren var lagom intressanta och jag insåg att jag är alldeles för dålig på att locka på får. Jag försökte med gräs och ljud, men de ignorerade mig totalt. Det får bli skärpning på den fronten.

3 kommentarer:

Stina, Maddes syster sa...

Införskaffa en stor fläkt och åk å bada på dagarna så blir nätterna bättre (iallafall här)...

Fröken Becca sa...

Vilken sötnos som gungar :)

Låter inget vidare att vara magsjuk i denna värmen... :S

Johanna sa...

Snygg-Ella :)