söndag, augusti 15, 2010

Fullt upp

Badet i torsdags blev en riktigt succé. Finaste Melvin var glad från början till slut med undantag från en liten sväng i mitten då han fick en kallsup eller två. Och inte ens då var han speciellt ledsen. Han var kung i bassängen och Ella hälsar att hon är mycket stolt över sin lille kille. Hon spenderade tiden i bassängen med att dyka, simma, skvätta och vara sådär glad som bara hon kan vara. Fantastiskt härligt och vi planerar att besöka badet snart igen. Jag är så glad att Ella och Melvin kommer växa upp tillsammans!

Fredagen förgylldes av ett srålande besök på kvällen i form av Lova, Niklas och Alva. Det var som vanligt supertrevligt och jag är så glad att vi hittade dem i babysimsbassängen i vintras. Att de inte vände och simmade åt motsatt håll när blekfeta jag och blekfeta Johan kom guppande var snällt gjort av dem. Fina människor är de och det finns ingen coolare än Alva. Ella tittar och lär och det kommer bli många galna upptåg i framtiden.

Igår kände vi att det ryckte i djurparksbaguetten så jag, Ella, Anna och Vilgot styrde färden mot Eskilstuna. Min numera före detta bibel yr.no visade varmt men gråa, trista moln så jag packade kläder som passade alla väder. Såhär i efterhand så kan jag svettiga konstatera att jag knappt hade behövt något alls. Hade man fått, så hade jag gärna spatserat naken i parken. Om man hade fått och jag hade varit ensam det vill säga. Parken Zoo vimlade av djur, mest getingar. Jag hatar getingar, speciellt om de ska kravla i maten, surra i öronen och landa på Ellas huvud. Att äta i lugn ro var bara att glömma och att titta för länge på samma djur gick inte heller så vi höll god fart genom parken. Ella tyckte att hon ville ha med sig en flamingo hem och eftersom man gärna faller för trycket så tog vi med oss en hem. En inte levande men rätt söt ändå. Det var en mycket lyckad lördag!

Ikväll hade jag gärna besökt Brunnsparken och Lars Winnerbäck men eftersom varken jag eller Johan skiter pengar så får vi nöja oss med att minnas konserten i Linköping.

Inga kommentarer: