lördag, september 11, 2010

Fotomodeller

Igår var det dags för Ella och Melvins debut i fotomodellbranschen. En hård bransch kan tyckas, men barnen verkade lika glada och nöjda som deras ömma mödrar. Att vara mössmodell i sådan ung ålder bådar gott för framtiden konstaterar jag stolt och hoppar jämfota av förtjusning. Vi passade på att gå en sväng på Kumlamarken och allt var som vanligt förutom att alla bekanta ansikten lyste med sin frånvaro. Det var lika bra det för vi hade fullt upp med att leta lunchställe och nougat och en och annan donut med socker på. Det var en strålande utflykt till Kumla och jag är säker på att Ella och Melvin kommer att leka på riktigt vilken dag som helst nu. Det var nära igår. Det kommer vara ännu närmre nästa gång vi ses. Melvin petade Ella i ögat men det var okej för han är yngre tänkte Ella och blev inte ens lite arg eller irriterad.

Det närmar sig 1-årsdag och jag planerar att snart sätta mig ner och planera ordentligt så att kalasen blir fantastiskt roliga och minnesvärda. Att det snart har gått ett helt år sedan jag klämde ut en bebis storlek större än okej låter inte rimligt någonstans. Men det är å andra sidan många saker i denna värld som är mindre troliga men ändå sanna så jag antar att det är på riktigt.

Snart blir jag faster. Jag längtar hur mycket som helst efter att få krama och hälsa på och sniffa på och lära känna lille William. Himmel vad vi ska leka och busa och jag ska vara den bästa fastern man kan ha. En sådan där som man längtar efter att få besöka och som man vet alltid är glad och rolig.

2 kommentarer:

Caroline sa...

Haha ja man kan ju alltid hoppas att han alltid är glad i allafall :).. Tack så himla mycket för hjälpen idag!

Jennie sa...

Vilka otroligt söta barn vi har!