måndag, september 13, 2010

Blod

Jag har länge haft planer på att göra något åt min kalufs men eftersom bästa Cia har blivit mamma så har mitt hår vackert fått vänta. Idag gick det dock inte längre för hade det växt mer så hade snart någon form av rekordbok knackat på dörren och velat skriva en artikel och eventuellt ta en bild. Världens bästa Jennie och Melvin kom glatt brummande för att leka med Ella medan jag lät en frisör go bananas i ett par timmar och oj vad det gick bra. Inte en endaste gång var jag ens lite nervös.Varken för Ella eller för håret. Jennie och Melvin var grymma och Ella hade roligt hela tiden. Hela tiden, förutom en liten sväng när hon kröp för fort och spanande på Melvin samtidigt och ramlade med läppen först ner i mattan. Då var det inte så kul för då kom det blod och det var tur att jag inte var hemma för Ellas första blodutgjutelse bevittnar jag gärna såhär på avstånd i efterhand. Blod känns farligt. Ella brydde sig dock inte speciellt och det gjorde nog inte sådär vidare värst ont för sekunden efter fallet så var hon samma gamla glada tjej igen. Tröjan fick dock blodstänk vilket såg lustigt och lite macho ut. Jennie klarade barnvakteriet galant och jag är så glad så glad så glad att hon finns!

Håret blev för övrigt mörkt och ungefär som vanligt och jag saknar Cia.

Det är inte klokt och det är inte okej att ha så dålig kondition som jag. Jag cyklade till stan idag och att cykla i uppförsbackar var som att dö en smula. I den värsta backen blev jag grinig och ville helst bara ramla av cykeln och sparka på den och sparka på marken och sedan låta någon annan skjutsa mig till toppen. Det verkade skönare än att själv trampa hela vägen uppför backen. Illa.

Inga kommentarer: