söndag, september 05, 2010

Spenderarbyxorna

Eftersom vi inte spenderade ett par miljoner på ett hus häromdagen så känns det som om fickorna numera svämmar över av sedlar och mynt. Tänk vad många miljoner vi har sparat! Jag och Johan gick bananas i förrgår och köpte fåtölj och ny bilbarnstol utan att blinka. Hepp hepp. En fin vit fåtölj till Ellas rum som kan tyckas en smula opraktisk men som doftar kvällsmys och än så länge har nattningarna gått strålande. En flaska välling, godnattmusik och kramar i fåtöljen och John Blund kommer fortare än kvickt. Bilbarnstol var välbehövligt då Ella är på väg att växa ur den vi har. Nu blev det en Acta Graco som än så länge får toppbetyg eftersom Ella för första gången har fortsatt sova trots att motorn på bilen stängts av.

Idag ska vi styra färden mot Kumla för att spana barnrum och hälsa på mormor och morfar. Jag har storslagna planer på att hinna förbi Jennie och Robert också då världens sötaste lilla mössa ligger där och väntar på Ella. Att Johan sedan har deklarerat att den mössan inte pryder hans dotters huvud så länge han är med ser jag som en bisak. Jag är mammaledig, jag bestämmer. Jag torkar bajs, jag bestämmer. Jag är vaken på nätterna när Ella vägrar sova, jag bestämmer. Lätt som en plätt och glasklart som man uttryckte det förr i tiden.

I eftermiddag blir det babysim och vi ska dit och plaska lite försiktigt eftersom Ella precis blivit frisk. Jag ser fram emot besöket och om Ella förstod när jag förklarade för henne så skulle hon också längta.

Ellas bästa mat just nu är potatismos med rivna morötter. Egengjorda köttbullar och fisk och framför allt ärtor slinker också ner utan problem och jag är så glad att hon äter ordentligt igen. Jag skulle också vägra burkmaten om jag kunde få äta vuxenmat jag jag förstår och är med på noterna.

1 kommentar:

m_lalander sa...

Stora tjejen ju! äter vuxenmat :) tänk den dagen Edvin börjar äta våran mat :) just nu får burkmat duga som smakportion!