torsdag, september 02, 2010

Ogilla budgivning

Det som andades framtida hem i söndags fastnade i halsen och jag fick inte alls samma känsla dagen efter. Det kändes trångt och fastän det var fint och mysigt så blev jag och huset inte kära i varandra. Inte ens lite sugna. Dock så åkte jag och Johan och tittade på ett annat hus på tisdagen som vi båda inte bara blev kära i utan helt enkelt kände att vi var tvungna att ha. Habegäret tog över hjärnan och hjärtat för en stund innan sans och vettet återfanns. Huset ligget i Marieberg och det passar oss perfekt. Tydligen så var det fler som kände suget för idag har budgivningen skenat och mitt mod har fallit. Typiskt att det inte bara är jag och Johan som kan tänka oss ett hus i Marieberg. Mycket typiskt. Nu är vi åtminstone på gång och det kommer när det kommer. Att leta hus är roligt och spännande och krävande och ett projekt som jag tar mycket allvarligt. Sedan vi började att leta för länge sedan så har bara två fallit i smaken.

När vi tittade på huset så kom Caroline och var barnvakt. Ella gjorde sitt bästa för att roa henne genom att somna på hennes mage. Man skulle kunna säga att Ella och William numera känner varandra väldigt bra. Ella, William och nallen. Tre musketörer. Eller marodörer. Eller mirakel.

Ella mår för övrigt bättre och det otäcka kapitlet Vagel är snart ett minne blott. Det får vara nog nu! Jag orkar inte med fler sjukdomar så jag hoppas innerligt att det dröjer länge innan nästa bacill ringer på dörren. Och att det dröjer otroligt länge tills Johans ryggskott knackar honom på axeln och attackerar.

Nästa vecka börjar jag jobba igen. Två dagar i månaden är vad man kan kalla en mjukstart och det ska bli roligt. Än är jag inte nervös, men det kommer garanterat. Jag har ju valt att jobba en dag då det vanligtvis händer massor just för att jag gillar när det händer saker hela tiden, men att saker händer innebär ju också att saker kan gå fel. Härmed skickar jag en varning i all välmening till världens finaste arbetskamrater. Jag ska göra mitt bästa, men det kan hända att huvudet kommer ha svårt att fokusera på annat än blöjor, vaglar och välling.

1 kommentar:

Caroline sa...

Vilken mysig bild du fotade :). Tråkigt med huset när det kändes så perfekt :(. Hoppas att ni hittar ett annat som andas samma känsla men inte blir så dyrt. Hör av er sen vilken dag som skulle passa bäst för er i helgen :).