lördag, oktober 16, 2010

En dagens

Om någon undrar vad jag och Jennie har gjort idag så kan jag meddela att jag och Jennie har lagat mat. Vi har lagat och lagat och om mot förmodan våra småttingar inte tycker att det smakar så gott så är det nästan att de får gapa och tugga och svälja ändå. I flera timmar slet vi framför spisen och resultatet känns lyckat. Ett recept kan möjligen se en smula skumt ut, men smaken var god och det är huvudsaken. Dessutom har vi haft en otroligt trevlig dag och den bör göras om med jämna mellanrum. Vi har skrattat och planerat och ätit godis och druckit glögg och trampat på dill och lagat mat. Allt i en salig blandning. Jag har världens bästa Jennie!

Igår kom Lova och Alva förbi och umgicks en sväng. Vi plockade fram glöggen och låtsades att det var okej att dricka den även fast det fortfarande är alldeles för länge kvar till juletider. Jag får alltid sådan energi av Lova, det är en mycket bra egenskap!

Och ja. sedan glöggen åkte fram så är glögg det enda jag är riktigt sugen på. Att jag fram till för några år sedan inte tyckte om glögg känns avlägset. Och korkat. Glögg är fantastiskt!

2 kommentarer:

Christine sa...

Vilken tur, då vågar jag fortsätta att tjata om lilla kotten då ;) Men jag vet ju själv hur spännande det var att följa er resa om Ella :)

Amanda sa...

Kul! Jackan är ju både fin och bra, Nelias är dock en aning stor i storleken, men det är väl så vinterkläder ofta är :)