fredag, oktober 22, 2010

Festligheter

Idag har det stått kalas med stora bokstäver på agendan. Från början var det en hel rad barn som skulle komma och leka, men en efter en har de tvingats lämna återbud. Det är så med små liv. Är det inte snorigt så är det hostigt eller så är det något annat som är i vägen. Dock så hade vi en mysig eftermiddag tillsammans med Melvin, Ruth och William plus deras mammor och en pappa och en Lova. Ella tackar allra ödmjukast för sina fina paket och hälsar att hon stupade i säng en hel halvtimme innan vanlig godnattid. Det är hårt att vara värdinna och att vara värdinnans mamma tar också på krafterna. Ikväll är det jag och soffan som är bästa vänner för en stund. Jag, soffan och Idol. Och Johan. Tack mina fina vänner för idag! Och tack, Ellas fina vänner som förgyllde vårat kalas!

Igår fyllde Ella som tidigare nämnt 1 år. Dagen firade hon tillsammans med farmor medan jag och Johan drog hem pengar till hushållet. På eftermiddagen kom Daniel, Caroline och lille William och på kvällen kom mormor. Mycket folk var det och Ella njöt av varje sekund. Vi avslutade födelsedagen med att premiäräta marängtårta. Det var mums och sockerchocken slog till lagom till läggdags. Efter några mer studsningar upp och ner i sängen än vanligt så checkade hon tillslut ut för natten och drömde säkerligen sött om alla presenter och godsaker.

Imorgon är det visningar som stundar och kanske, bara kanske, står drömhuset och väntar på oss. Det står där och hoppar jämfota av iver över att just jag ska komma och titta. Det kommer nog tvinga sina nuvarande ägare att sänka priset för att just jag och Johan ska tycka att pengarna matchar plånboken. Eller så blir det som vanligt. Hur det än må vara så är det ett trevligt lördagsnöje. Degerfors får förlåta för att jag missar årets sista match. Jag kommer tillbaka nästa år. Då ska min ljuva stämma eka mellan läktarna. Minsann.

Jag jobbade i torsdags och det gick bra. Inget kaos och det känns att man börjar komma tillbaka mer och mer nu. Jag sålde rum och var sådär trevlig som jag bara är när jag är på arbetet. Skittrevlig med andra ord.

2 kommentarer:

Jennie sa...

Tack för ett jättetrevligt kalas! Vad söta de är, de tre små trollen! Måste dock lära min lille gubbe i mitten lite bättre hållning! =)

Ida sa...

Åh va skoj! Grattis Ella i efterskott :D Jag vill se husen! :)