fredag, november 05, 2010

Bilbloggar

Sitter i bilen på väg till Kristinehamn och helt plötsligt kändes det som en bra idé att blogga en sväng. Ella sover, Johan kör och jag är som vanligt förpassad till baksätet. Att åka i framsätet låter avlägset och vuxet och jag antar att jag kanske är välkommen fram igen en vacker dag när solen står högt o blommorna blommar och Ella har flyttat hemifrån.

Igår stod det jobb på den berömda agendan och oj vad jag slet. Eller åtminstone slet jag då och då. Systemet la av och det gjorde det omöjligt att betala med kort och omöjligt att komma ut på Internet. Datorer är fantastiska tills den dag de inte orkar mer och då blir det helt plötsligt bra mycket mer jobb och tankeverksamhet än på länge. Dock så gick det fint och jag är glad att min kollega Ida aka Backslash var på plats och kunde prata med diverse supportrar medan jag var Trivseltorsten. Gårdagen bjöd även på en eventuell lösning i ämnet jobbivår och jag håller tummarna och ber små böner att det ordnar sig.

När Ella sover i bilen ser hon ut som jag när jag sover i bilen. Öppen mun och en bekymrad rynka i pannan. Vilken tur att hon ärvde den uppsynen, vad nöjd jag känner mig. Johan sover aldrig i bilen, vilket kan ha något att göra med att han alltid kör, men å andra sidan somnar han på soffan varje kväll o får hasa sig in i sovrummet på morgonkvisten med stel nacke så han har sina brister han också.

Att blogga i bilen medför illamående och en släng av yrsel så nu kastar jag in handduken och återgår till att titta ut på naturen o mötande bilar.

Published with Blogger-droid v1.5.2

Inga kommentarer: