torsdag, november 11, 2010

Hemma igen


Nu har vi halkat hela vägen från Kumla till Örebro och kan konstatera att det känns som att komma hem efter en semester. Vi har verkligen haft det supermysigt! Ella och Melvin har utfört små rörelser som kan liknas vid lek om man är positiv och vid vistelse i samma rum om man är realistisk. Ella har varit rar och har pussat Melvin massor med gånger, men lika duktig som hon är på att pussas, lika duktig är hon även på att klappa lite för hårt. Jag förstår om stackars Melvin kanske känner sig en smula förvirrad av Ellas beteende men jag som öm moder kan garantera att allt har kärlek som avsändare. Även slagen i huvudet. Och även puttningarna. Och till och med när Ella försökte bita Melvin i tårna så var det med de godaste intentionerna. När barnen har tackat för sig på kvällarna så har jag och Jennie umgåtts som bara vi kan umgås. Vi har druckit vin, ätit massor med gott och snackat skit. Helt galet, fantastiskt, underbart, bra! Vi återkommer om vi är välkomna! Innan hemresan idag fick jag leta fram bilen under snöhögarna och himmel vad det har snöat. Jag har många år på nacken, men ändå så var jag korkad nog att inte borsta av bilen i halvtid innan det kom mer snö. Det tog sin lilla tid idag, men fram kom vi och hem kom vi också.

Det är verkligen mycket snö ute. På bara en liten stund blev det vinter och jag står som ett fån och bläddrar oroligt i min kalender och undrar var hösten tog vägen.

Idag kom beskedet om förskolan. Vi hamnade inte där vi ville, men efter att funderat lite så tror jag det kan bli bra. De första månaderna innebär resväg till Ormesta men i maj så ska alla barnen och personalen på Ellas avdelning flyttas till en nybyggd förskola som kommer ligga mellan Ladugårdsängen och Sörbyängen. Låter lovande. Helst vill jag ju inte att hon ska börja på förskola alls och helst vill jag vara hemma lite till, men dagarna går ju och hur jag än vrider på det så väntar jobbet och Ella har hälsat att hon inte vill leka själv på dagarna när hennes mamma och pappa arbetar. Omogen skulle man kunna kalla henne. Världens finaste säger jag.

1 kommentar:

Madde sa...

Ska inte Johan vara hemma nåt med Ella?