onsdag, december 29, 2010

Fina arbetskamrater!

Vilken trevlig kväll jag hade i tisdags! På agendan stod umgänge med några av världens bästa hotelltjejer och allt var precis så härligt som jag föreställt mig. Vi träffades hemma hos Johanna och konstaterade snabbt att deras lägenhet var superfin, men att något viktigt saknades. Något avgörande som höll på att ödelägga en smula för mig. Vinöppnaren var på rymmen och där stod jag snopet med min flaska. Det där med skruvkork är bra, men sådan tur hade bara Gabbi och Ida och själv fick jag leka med kniven och hammaren och tillslut åkte korkjäkeln ner i vinet. Dock smakade det prima och kvällen fortsatte med spel och skvaller och skratt. Vilka fina arbetskamrater jag har!

Nyår har skitit sig och jag är så ledsen för det. Planen från början var att fira tillsammans med Jennie och Robert, Daniel och Caroline samt sötingarna Melvin och William, men nu har det kommit baciller i vägen. Elaka sådana i form av magsjuka och det är stackars Melvin som är drabbad. Den nya planen lyder middag hemma hos oss, men familjen med sjuklingen får stanna hemma. Jag saknar dem! Snart är det nya tider med jobb och mindre tid för umgänge och jag hade sett fram emot en nyår med mina fina vänner. Det finns ju dock inget annat att göra än att bryta ihop och komma igen och jag är helt övertygad att nyår kommer bli strålande även i den här tappningen.

I måndags besökte vi Bodaborg tillsammans med Johans bror och tre små kusiner. Jag må vara en dålig människa men jag hade mina funderingar innan vi anlände till Karlskoga. Jag har nämligen insett att jag har svårt att inte vinna. Eller snarare svårt att inte försöka vinna. Jag är fullt medveten om att det är barnen som står i fokus men det lät jobbigt att gå in i rum efter rum och inte låtsas veta hur man gör. Nu föll sig allt naturligt då mitt lag var grymt bra och vi gick segrande ur striden men den här insikten behöver jag bearbeta. När Ella vill släpa med mig på diverse aktiviteter så måste jag vara snäll och låta henne vinna och låta henne förklara lösningar för mig och låta henne testa olika metoder fastän jag vet att de är fel. Det måste jag lära mig.

Note to self! Att kunna uppföra sig som normala människor i tävlingssituationer där barn är involverade!

Inga kommentarer: