lördag, januari 01, 2011

Nytt år och allt sådant där

Jaha. Nytt år. Aldrig någonsin har tiden gått så fort som den gjorde under 2010. Såhär i efterhand kan jag ibland fundera över hur det gick till, varför jag knappt hann med, men det finns ingen annan förklaring än att tiden går fort när man har kul och att man har kul tillsammans med Ella råder det inget tvivel om. Vid den här tiden för ett år sedan så var hon fortfarande en liten krabat vars favoritsysselsättning var att ligga på soffan och kräkas, småflina åt mammas grimaser samt att äta och sova. Hon var bedårande då och är minst lika underbar nu. Att få se henne växa upp och att få ta del i hennes liv på nära håll är det vackraste jag kan tänka mig.

Igår var det nyårsafton och trots att de ursprungliga planerna sket sig så blev det supermysigt ändå. Daniel, Caroline och William kom hit på eftermiddagen och vi bjöd på trerätters och en halvglad bebis. För Ellas del så gick dagen fel redan i ottan när hon sov alldeles för länge och inte blev det bättre när lunchvilan blev till en sen eftermiddagsvila. Hon var knasig hela dagen och när ögonen gick i kors så trotsade hon Mr Blund och stod ut en stund till. Maten var riktigt god och sällskapet riktigt bra så jag klassar nyåret som lyckat. Har vi tur blir det en andra nyårsafton om några dagar tillsammans med sällskapet där magbacillen härjade. Det låter bra tycker vi och håller våra små tummar.

Jag har för övrigt glömt att berätta om olyckan häromdagen. En jäkla snöplog backade rakt in i vår bil och när han var klar så var motorhuven bucklig, backspegeln hängande i en sladd och dörren repad. Som tur var så körde han inte så snabbt för hade han gjort det hade världens bästa Ella legat lite risigt till. Det var hans fel och han får betala och jag är inte arg längre, men tråkigt var det. Jag tackar högre makter och känner mig en smula religiös vid blotta tanken på vad som hade kunnat hänt. Hemska hemska tanke vad fort det kan ändras.

1 kommentar:

Caroline sa...

Haha kanske inte den finaste bilden på William, men bland de roligaste! :)