söndag, januari 02, 2011

Utomhuslek

Det var längesedan som jag var ute och promenerade men igår blev det åtminstone ett par steg i rätt riktning. Om det har med det nya året, med Ella eller med min feta mage att göra låter jag vara osagt. Jag ogillar ju när det är kallt och jävligt så att graderna börjar dra sig åt det humana hållet välkomnar jag med öppen famn. Jag och Ella klädde oss efter vädret och spatserade ut på eftermiddagen när mannen i familjen låg bänkad framför fotboll på tv. Vi gick inte speciellt länge och inte speciellt fort men trevligt var det. Ella passade på att promenera själv och det gick fint. Det här med snö är en hit. För henne. För mig kan det kvitta.

Snart spricker bubblan och livet fortsätter. Jag och Johan har fixat ordning ett schema för hur dagarna ska se ut i framtiden. Det kan låta onödigt seriöst, men det är högst välbehövligt. Det blir lätt en aning krångligt när man har en karl som jobbar natt ett par dagar här och ett par dagar där och en liten dotter som ska skjutsas till och från förskola och en madame som måste ta sig till sitt jobb någon gång däremellan. Det kommer att ordna sig fint, det här med ordning och reda är en jäkla njutning.

Inga kommentarer: