onsdag, december 22, 2010

Härliga jul

Igår var en bra dag. När Ella vaknade var inget som det brukar. Johan gick upp och jag fick ligga kvar i sängen ett par timmar till. Jag ritade ett par små kors i taket innan jag somnade om. När jag väl pallrade mig ur sängen var det bara att göra sig anständig och åka mot Marieberg och mot julklappsshoppingen medan pappa och Ella lekte själva. Jag hade seriösa planer på att vara organiserad men såhär i efterhand känns det mest som jag sprang runt i cirklar. Upp och ner och in och ut från affärer som som livet stod på spel. Dock så lyckades jag knyta ihop säcken tillslut och nu är allt inhandlat och jag hann till och med fynda en klänning, ett par leggings och en tröja till mig själv. Bara sådär. Och bara sådär så infann sig julstämningen till max igår. Jag ser verkligen fram emot alla julaftnar som vi ska fira de kommande dagarna. Tack världens bästa sambo för julkänslan, shoppingen och tiden för mig själv. Tack för igår!

Måndagen var också en strålande dag. Jag och Ella fick umgås med några av de bästa vi känner! Först fick vi besök av Lova och Alva och barnen lekte som aldrig tidigare. Inte en enda gång slogs de och det får räknas som ett skutt framåt. De till och med pussades och de nöjda mammorna applåderade av lycka. På eftermiddagen var det vår tur att besöka och vi åkte till Kumla för att spendera några timmar hos Jennie och Melvin. Det var alldeles för längesedan vi sågs på grund av baciller av olika slag och det är inte okej. Så får det aldrig mera bli. Hur vi ska vi få ihop våra scheman när vi båda jobbar är ett stort problem men det ska ordnas. Jag ska göra mitt bästa för att prioritera rätt och prioritera ordentligt.

Helgen var fin och vi överlevde bilfärden både till och från Kristinehamn. Det var trevligt att träffa släktingarna och Ella hade roligt tillsammans med Johans kusiner. Att sedan farmor och Lennart bor tillsammans med fem katter gjorde ju inte Ellas dag direkt sämre. På hemvägen somnade liten på en gång, men helt plötsligt vaknade hon med ett ryck och började prata om katt, katt, katt. Gott betyg.

Nu stundar julen och även fast lussekattsbaket har hamnat i skymundan och långt inne i skåpet så blir det alldeles säkert bra. Man kan väl äta lussekatter på nyår också. Och varför inte påsk. Och eventuellt på midsommar.

Inga kommentarer: