onsdag, februari 09, 2011

Bajsblöjor och kräk på jobbet

Idag har jag varit ledig från bloggen. Jag är visserligen rätt ofta ledig från bloggen så intet nytt under solen men idag har jag verkligen varit ursäktad från alla håll och kanter. Jag har för första gången i mitt långa liv testat på att var öm och förstående moder till en magsjuk dotter. Hon har suttit som en koala runt min hals under exakt hela dagen. Någon gång har jag varit tvungen att kissa och en koala på golvet är lika med många jobbiga tårar. Det har varit en hård dag. Dock så tackar jag högre makter för att hon än så länge verkar ha ärvt sin fars oförmåga att kräkas vid magsjuka för hur lite jag än må gilla bajsblöjor så ogillar jag kräk mer.

Jag var för övrigt lite magsjuk igår, men det är glömt och gömt idag. Det var ovanligt och konstigt att vara tvungen att springa sitt fortaste in på personaltoaletten på jobbet för att kräkas och det är inget jag är sugen på att göra igen. Stackars arbetskamrater, jag hoppas jag inte flåsade alltför mycket på er! Och om jag gjorde det så hoppas jag att ni hade vett nog att hålla andan.

Så det här med att VABBA verkar vara min grej. Jag är övertygad om att chefen i skrivande stund sitter och planerar små fiffiga sätt att bli av med mig på för någon direkt tillgång för företaget känner jag mig inte som.

2 kommentarer:

pelle sa...

Äsch, vabba är ju halva grejen som småbarnsförälder. Har man ju hört ;)

krumelur sa...

magsjukevabb, ingen höjjdare.