tisdag, februari 15, 2011

Tiden räcker inte till

Jisses! Idag har jag ägnat mig åt min alternativa karriär som hemmafru. Det var välbehövligt minst sagt. Tvättmaskinen skrek något om att den glömt hur vatten känns och disken började skruva på sig och hoppa ner från diskbänken. Det har med andra ord varit en smula småstökigt här hemma. Jag har länge tyckt att vi ändå har varit hyfsat duktiga på att hålla ganska rent, men nu har det barkat utför. Jag ser tydliga samband med att min mammaledighet tog slut. Jag kommer med andra ord få spendera resten av mitt liv med att ta hand om nyfödingar om hemmet ska hålla sig i dugligt skick. Dagens insikt.

I fredags var det dags att fira Johan. Jag försökte och försökte att hålla det hemligt för huvudpersonen men han har tyvärr fötts med en och annan smartgen och hade listat ut i princip det mesta. Jag är så glad att våra fina vänner ville komma och fira med oss! Ni är de bästa! Efter maten på Efesos rullade vi vidare ut i natten och hamnade till slut på Molly Bar där vi var alldeles ensamma. Kvällen avslutades på Harrys där både en och två trångsynta människor studsade förbi. Summa summarum är dock att det var en strålande kväll! På lördagen drog vi mot Stockholm för fortsatta överraskningar som Johan redan mer eller mindre hade listat ut. Vi bodde fint och när man bor fint med badkar och utsikt så bör man bada vilket vi gjorde. Hetsiga jag orkade inte vänta tills vattnet hade svalnat en aning utan plågade mig i det alldeles för varma vattnet och låg där och guppade en stund innan jag kände mig som en kokt kräfta och kravlade mig ur. På kvällen såg vi musikalen Leva Livet och den var så bra så bra. Jag har sagt det förr och det tåls att upprepas - jag älskar musikaler! När det är bra musik, humor och snygga karlar så mår jag prima. Johan verkade också tycka att det var underhållande trots att stackarn gick och drog på sig hög feber lagom till lördagen. Eftersom febern gjorde oss sällskap hela helgen så blev kvällen lugn och behaglig och vi styrde kosan mot Örebro relativt tidigt på söndagen. Det var en mysig barnfri helg och även fast jag saknade Ella så att det stundtals värkte i hela kroppen så var det skönt att veta att hon hade det strålande kul utan sina päron.

Idag fyller världens finaste man 30 år. Tänk att min Johan är så gammal! Och om inte så vidare värst lång tid så är det min tur att göra honom sällskap bland rullatorer och käppar och brutna lårbenshalsar. Det ska bli mysigt att bli gamla tillsammans.

Det finns för övrigt bildbevis på våra vänner och febern och mig, och om ni har otur så kanske de publiceras i nästa inlägg.

Inga kommentarer: