lördag, februari 19, 2011

Alkohol och pojkar

Så var det lördag igen då. Hej vad det går. Om livet fortsätter i den här takten kommer Ella snart att börja smälla i dörrar, tråna efter pojkar samt osa alkohol när hon ramlar hem efter krogen. Det går fort nu. Först dagis sedan krogen.

Denna vecka har jag fått arbeta alla mina pass och bara det förtjänar ett stort kors i taket. Ella har hållit sig frisk och jag har likaså och fröknarna på dagis har sett smått förvånade ut när vi har travat in dag efter dag. Jobbet har gått bra och det känns skönt att jag börjar komma in i det lite mer. Om det är något jag vantrivs med så är det att inte ha full koll på saker. Jag vill kunna svara på alla frågor som folk på jobbet ställer och jag vill inte behöva klia mig i huvudet när datorsystemet krånglar. Jag är inte riktigt där jag vill vara mentalt än, men jag arbetar på kunskapsnivån.
I torsdags var jag ledig från jobbet och Ella var ledig från dagis så då passade vi på att åka till Kristinehamn för att träffa farmor, Lennart, Tomas och Alice. Det blev en mycket trevlig dag och Ella studsade runt och var sitt vanliga, charmiga jag även fast hon var en smula skeptisk till Alice som pratade engelska. Klart det, nog för att hon är smart men tvåspråkig är hon inte riktigt än. På hemvägen gick Ellas ögon i kors och eftersom sömn vid den tidpunkten hade inneburit kaos vid läggdags så gjorde jag allt jag kunde för att hålla henne vaken. Att skråla ledmotivet till Fåret Shaun hela vägen från Värmland och hem är ett tips som jag gärna delar med mig av. Om Ella höll sig vaken för att det var så bra eller om det var i ren panik över den dåliga sången låter jag vara osagt och ofunderat på. Vaken var hon och det är allt som räknas.
Idag har vi besökt Skojlandet tillsammans med Lova, Niklas och Alva. Barnen lekte och föräldrarna fick prata av sig och förmiddagen var lyckad.

Det är galet vad Ella har utvecklats de senaste veckorna. Det kan vara dagis förtjänst, men jag väljer att klappa Ella på huvudet för att hon är så grym. Hon skojar, skrattar, visar upp nya färdigheter och leker som aldrig förr. Hon är helt underbar och blotta tanken på att vi alltid ska finnas i varandras liv ger mig rysningar.

Inga kommentarer: