torsdag, mars 17, 2011

Positivt tänkande?

Jag kan ha råkat nämnt något i föregående inlägg om att allting är uppstyrt, under kontroll och på banan. My bad. Jag har fortfarande lagt mitt hostmedicinäventyr bakom mig så mig är det inget större fel på. Utöver det gamla vanliga det vill säga. Däremot är det den minsta damen i hushållet som nu igen dras med feber. En hög variant som jag ogillar skarpt. Nu har hon i princip varit sjuk hela tiden sedan dagis startade och jag börjar bli skeptisk. Det kanske vore bäst att låsa in henne och hemskola henne och bara berätta om världens utanför istället för att faktiskt låta henne uppleva den. Så får det bli.

Jag hatar baciller och virus och skit.

Jobbet igår bjöd på både det ena och det andra och jag hade roligt. Innerligt roligt. Ett arbetspass med mycket folk, försäljning i baren, incheck, telefonsamtal och skratt är ett bra arbetspass. Dricksen skramlade fint ner i drickskuvertet och även fast en gäst saknade hyfs så vägde de andras positiva anda över.

Inga kommentarer: