måndag, mars 14, 2011

Skitdålig

Himmel och jisses vad dåligt man kan må! Inatt har det sannerligen varit synd om mig. Innan läggdags igår så tog jag en hutt av Ellas hostmedicin för att jag skulle slippa hosta under natten. Det lät smart och fastän det smakade skit så var jag nöjd när jag kröp ner under täcket. Några timmar senare bröt helvetet lös. Jag vaknade och mådde galet illa och sedan var det dags att parkera vid toaletten. Ett antal timmar senare var magen tömd och nu är jag slut i hela kroppen. Det kan ju visserligen varit något annat, men jag skyller på medicinen. Alla symptom stämmer och även fast det innebär att jag är 1 av 1000 så tycker jag det verkar rimligt. Jag kanske har hittat min Unique Selling Point. Sent ska syndaren vakna. Typ.

Dagen skulle egentligen spenderats i Sthlm tillsammans med fina arbetskamrater men istället har jag bänkat mig i soffan. Det känns surt, men vad gör man när toaletten kallar i tid och otid.

I lördags lämnade vi Ella hemma och åkte på Melodifestivalafton i Marieberg. Slutdestinationen var hos Lova och Niklas och vi hade en kanonkväll. Som vanligt när de står för sällskapet. Att sedan festivalen slutade på ett annorlunda sätt än vad jag tänkt är något jag väljer att förtränga.

Och nej, Ella må vara en stor tjej nu men än så länge för hon inte vara ensam hemma. Det blir så rörigt när hon får härja fritt så mormor och morfar agerade sällskap med bravur.

Inga kommentarer: