onsdag, mars 09, 2011

Öroninflammation och astma och fan och hans moster

Idag blev det till att återigen pyssla lite med det här som kallas vabba i folkmun. Och jäklaskitpersonalsomskaffarsjukabarn i chefsmun. Stackars Ella har hostat ett par nätter i natten till idag var inget undantag. Jisses vad hon hostade och himmel vad vi inte sov. Alls. Eller Johan sov förstås för den karln skulle kunna sova sig igenom krig och helvete och Ella sov nog rätt okej hon också mellan hostattackerna men jag sov knappt något. Jag låg vaken och vred och vände mig och slumrade till och då hostade Ella så då blev jag klarvaken och sedan började proceduren om. Det blev med andra ord att åka en kort sväng till jobbet tills jag fick avlösning och kunde åka hem till det finaste jag vet. En tur till vårdcentralen blev det nu på eftermiddagen och läkaren konstaterade att hostan inte lät så farlig men att hon nog har en öroninflammation i vänster öra. Bara sådär. Helt utan förvarning. Jag har fått berättat för mig att när ett barn har öroninflammation så märks det, men Ella är helt oberörd. Vi får se hur det hela artar sig. Att läkaren sedan nämnde små korta fakta om eventuell astma i samband med Ellas hosta är något jag väljer att tänka på om det skulle bli aktuellt. Det finns för mycket annat att vila tankarna på för närvarande.

Inga kommentarer: