tisdag, mars 08, 2011

Stackars blogg

Stackars bloggen. Stackars stackars ynkliga lilla blogg. Det går länge mellan inläggen nu. Ibland funderar jag på att låta den dö snabbt och smärtfritt, men samtidigt så hoppas jag innerligt att tiden och lusten ska komma och knacka mig på axeln för jag gillar ju att blogga. Jag gillar det och jag är säker på att jag kommer älska det faktum att jag bloggade nu när jag ser tillbaka om hundra år. Jag ska ta mig i den obefintliga kragen och försöka göra en livsavgörande åtgärd för det lilla livet.

I helgen tog vi med oss Lova, Niklas och Alva och åkte till Jennie, Robert och Melvin för att leka en stund. Det var trevligt i massor och barnen lekte över förväntan. Den enda katastrofen inträffade när Ella skulle bestiga en stol i vardagsrummet och föll med huvudet före rakt ner i golvet. Dåliga, dåliga mamma. Första bulan - check.

Jobbet då. Tankarna har börjat trilla in om huruvida vilken riktning mitt arbetsliv ska ta. Jag kan ju inte stå och ruttna bakom en receptionsdisk resten av mitt liv hur trevligt det än må vara då och då. Dock så verkar plugga dyrt och söka andra jobb omöjligt. Det är tur att det finns så mycket härlig tid att planera för framtiden på. Det och blogga känns som saker som ska klättra på min priolista. Jag har för övrigt lite svårt att få ihop livet överhuvudtaget när jag tänker på saken. Jag vill ha fler barn, jag vill bo i mitt drömhus, jag vill hitta mitt drömyrke och jag vill bli rik. Som det känns nu så verkar alla begär mer eller mindre svåra att få.

Häromdagen kom våren och hälsade på och för första gången på länge så känns det som att ett uns av den faktiskt stannade kvar och lekte i snöhögarna. Jag börjar få hopp om sommaren.

1 kommentar:

Lina sa...

Jag har samma drömmar som du...men det här med att skaffa fler barn och bli rik, det rimmar inte bra! Haha! :D