fredag, juli 01, 2011

Sol!

Vad det är härligt med sol och värme. Även fast hotellet har fått mycket av min värdefulla tid den senaste veckan så har jag ändå hunnit ut då och då för att njuta. I tisdags passade jag och Ella på att följa med Johanna och Gabbi till Stadsparken för att äta glass, mata fåglar och leka. Ella är i precis den åldern som innebär att hon absolut inte vill sitta still hos mig men hon kan heller inte riktigt släppas lös själv i lekplatsen för hon har inte riktigt koll på hennes begränsningar. Detta leder till att jag fick springa mig svettig mellan alla klätterställningar, gungor och rutschkanor. Helt okej, och säkert en smula kaloriförbrännande. Ella visade för övrigt upp alla sina nya skill när hon klättrade på saker som jag inte hade någon aning om att hon kunde. Duktiga unge!

När man inte är ägare av en egen trädgård så får man våldgästa andras. Och det gör vi. Så mycket det bara går. Häromdagen åkte vi till Kumla och hängde en sväng i mormor och morfars trädgård. Ella vattnade några små blommor men mest vattnade hon sig själv. Vad gör väl dock det när termometern visar trettio grader och solen värmer som aldrig förr.

Snart beger vi oss till Skojlandet för en efterlängtad stund tillsammans med Lova och Alva! När det går för länge mellan gångerna så längtar vi ihjäl oss efter dem! Det blir lätt så att man längtar när man har riktigt fina människor i sitt liv!

1 kommentar:

i min lilla lilla värld sa...

hahaha Det är rätt. Har man ingen egen så =)