fredag, augusti 05, 2011

Pettson och Findus och Böda och fan och hans moster

Det här med semester är en höjdare. Jag vill aldrig mer jobba. När jag ska blir stor och ekonomiskt oberoende så ska jag införa mer semester i mitt liv. Jag och min fina familj spenderar dagarna med släkt och goda vänner och vi gör små utflykter till en och annan Pettson och Findus och fastän inte barnen har en susning om vilka det är så har varje dag varit lyckad. Vi passade på att leka pjamasparty i Kumla häromdagen och det var lika mysigt som alltid. Fina, underbara vänner har vi!

Imorgon ska jag skriva ett nytt kapitel i boken om mitt liv. Ett campingkapitel ska jag plita ner. Förhoppningsvis slutar det lyckligt, men bekväm som jag är så är jag en aning skeptisk. Campa för mig låter som mycket besvär och eventuellt lite nöje. Jag är dock öppensinnad som aldrig förr och hoppas på att bli överbevisad. Vi drar med oss Lova och Niklas och barnen och om jag känner mig avancerad kan det hända att en mobilblogg från Öland trillar in. Eller om det regnar varje dag.

Och nej, alla tjuvar som läser och skrattar hånfullt - det är ingen idé att ni kommer hit bara för att jag är på Öland. Det finns andra människor som vaktar. Och för övrigt har vi nog packat ner varenda ägodel känns det som så här finns inget att ta.

Inga kommentarer: