lördag, september 17, 2011

Lägenheten snart såld

Det är dags att uppdatera. Det händer så mycket hela tiden så jag hinner knappt samla tankarna förrän det är dags för nästa äventyr. På gott och ont. Jag är trött i kropp och knopp men lycklig i själen och det för väga över när resten helst vill trilla i ide.

Lägenheten är snart såld. Om inte köparen vägrar skriva på kontraktet det vill säga. Det känns läskigt, men bra, men skrämmande och roligt. Jag vill ju ha ett hus och för att få ett hus behöver vi sälja lägenheten. Det är den bistra verkligheten men eftersom något gott förhoppningsvis kommer av allt krånglande så är det bara att bita ihop och se jävligt glad ut. Att sedan köparen vill in i mitten av november är ett stressmoment av rang, men jag hoppas på att en lösning ska komma flygandes vilken dags om helst nu. Vi har inte valt varken hus eller husleverantör än, men vi jobbar på det. Vi har ju studsat runt på möten med den ena och den andre så lite koll har vi om än inte så bra koll så att vi kan ta ett beslut på stående fot. Sedan är det där med banker också. Vilken bank är bäst? Vilken ger bäst villkor? Det är en djungel och när det ligger pengar i djungeln så blir jag förvirrad och tappar kunskap som jag ändå inte har. Jag är skitdålig på sådant. Jag hoppas att Johan är bättre för annars har vi ett problem.

Om någon har en lägenhet till övers så står vi här och vill inget hellre än att flytta in. Inga rökare, inga husdjur, bara en helt vanlig underbar fin familj.

När Ella inte är hemma så saknar jag henne så att jag nästan går i bitar. Hon har sovit en natt hos farmor och Lennart nu i helgen för att jag och Johan skulle få tid att hitta klarheten i alla projekt och mitt hjärta saknas. Det finns ingen kärlek lik den man känner för sitt barn. Den är större än ord.

Inga kommentarer: